Jag är så lång ifrån där jag borde vara.

Efter att ha varit sjuk och kass i två veckors tid gjorde jag mitt återtåg på träningsfronten idag. Det var klubbträning med Ok tyr, och på programmet stod det orientering. Jag hade redan innan bestämt att jag skulle ta det lugnt dels för att det var första passet på 16 dagar och att det var runt 20 minusgrader ute, vilket kändes i lungor, tår och fingrar.

Men även om jag tog det lugnt och joggade så skenade pulsen iväg alldeles för mycket hade tänkt innan passet att jag skulle hamna på en snittpuls på runt 150, men vid en snabbanalys av pulskurvan som ser ut som ett tvärsnitt av alperna ger att snittpulsen hamnade på 172. Det är vad jag brukar ha på snabbdistans banor. Så vad kan man dra för slutsats av detta jag är i sjukt dålig form.

 

Och om 73 dagar är det Vasaloppet där jag hade tänkt att åka under 6h hur ska detta sluta. Följ bloggen så får du reda på det.


Kommentarer
Postat av: Anonym

Tror mer på att du inte var frisk jag! Så där hade jag också;) gjorde missen att tro att jag var kasst tränad hela tiden...

2010-12-25 @ 00:27:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0