En helg TVÅ premiärer

Helgen som var så lyckades jag klämma in två stycken olika premiärer, nämligen på lördagen förlundas oks orienterings tävling och mitt jobb combitechs egna halvmarathon combitechvarvet på söndagen. Men vi börjar väl från början.

 

Helgen spenderade jag hos min kompis Karl ”naken kalle” Levin i Göteborg, och eftersom han hade anmält sig till förlunda oks tävling så fick jag snällt gå upp samtidigt som han och sega mig iväg till tävlingen jag med. Vädret var inte riktigt så bra som dom lovat på tv, men Karl envisades med att säga att det spricker upp snart, det gjorde det inte.

 

Väl ute på tävlingsplatsen, efter att gått några kilometer och trippat över lerfält, anmälde jag mig till den längsta och svåraste öppna klassen Ö8 på hela 4.7 km, inget skräckslagande men en bra premiär distans tyckte jag. Eftersom jag inte riktigt var förberedd på att jag skulle ut och orientera så hade jag inte med mig några orientering skor utan fick ut och springa i mina adizero det var halt, då det i stort sett inte är något mönster i skon.

 

Hur gick det på banan då, nja knappt godkänt får jag ge mig själv. Mycket beror på att jag inte hade något flyt i vare sig orienteringen eller i löpningen. Det blev mycket fegande, detta berodde mycket på att terrängen var väldigt fysiskt jobbig med massa små stup, stenar, mosstuvor och annat ris som var i vägen man fick helt enkelt kämpa för att ta sig framåt. Orienteringen gick mer okej, då jag sprang rätt sakta så hade jag tid att hålla koll på vart jag skulle. Men alldeles för ofta så glömde jag kolla på kartan och hamnade lite snett. Men några större grodor blev det inte utan jag hade hela tiden relativt bra koll på var jag var på kartan. Utan det är löpningen i skog jag måste satsa lite på, och bli framför allt tuffare i skogen det ska göra ont att springa orientering, man ska inte vara rädd för att få rivsår över hela kroppen.

 

Om combitech varvet skriver jag om i morgon för nu ska jag sova. Och karta över banana kommer oxå ut när jag får tillgång till en scanner


Kommentarer
Postat av: Henrik

Ser fram emot lite banana

2011-04-22 @ 16:03:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0