On the road again

ÄNTLIGEN, precis som Gert Fylking skriker jag ut ordet, jag är äntligen frisk igen. De två senaste dagarna har jag varit ute och sprungit runt på de backiga gatorna i Huskvarna. Det är rätt så jobbigt att springa här och även om jag bara tagit det lugnt så känns det i bena efter passen. Att det känns i bena beror nog inte bara på att det är sega motlut, nä träningen har gått riktigt dåligt efter Vasaloppet eftersom jag har varit sjuk den mesta av tiden.

 

Så vad är träningsplanen nu när jag är frisk? Jag tänkte försöka att testa ett litet annorlunda upplägg än vad jag brukar göra efter en lång sjukdom. Planen är att jag ska träna många pass, men att dom inte behöver varken hårda eller lång, detta för att försöka få upp kontinuiteten och vänja kroppen att hela tiden vara igång och beredd på att ta emot träning. Få se om det funkar.

 

Kul är det i alla fall att vara tillbaka i tränings mode, det som oroar lite är att vår säsongens stora mål 10-mila inte är långt borta, medan min form nästintill oändligt långt borta.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0