Long distance runner

Det är jag och Promoe.

 

 


 

Idag har jag varit ute och sprungit, sprungit långt och länge, 3 timmar blev det men jag sprang inte så snabbt så den totala distansen hamnade runt 30km. Det jag ville ha ut av träningspasset, förutom en hög stapel i träningsdagboken, var att jag ville se hur kroppen kändes efter så långtids löpning och jag kan säga så här några timmar efter passet avslutades att kroppen känns helt normalt. Klart att jag har lite träningsvärk i låren och att knäna är lite stela, men det ska det vara, jag trodde att det skulle vara mycket värre.

Egentligen hade jag inte tänkt vara ute i 3h utan någon stans mellan 2-2.30, men då det inte blev tråkigt att springa och kroppen kändes fräsch så körde jag på. Till stor del av att jag orkade berodde nog på att jag sprang och lyssnade på ljudboken tårtgeneralen av Filip och Fredrik, i och med det så kopplade jag bort de kroppsliga störningarna och koncentrerade mig på boken i stället.

Jag tror på det här med 3 timmars pass i lugnt tempo ska försöka att få in ett sådant pass i veckan fast inom olika grenar inte bara löpning utan skidor cykling och sånt med. Det är bra att flytta gränser och lära sig hur kroppen fungerar och känns under långa pass. Men imorgon blir det nog ingen träning


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0