Run run

Veckan har börjat bra och jag har fått några riktigt nyttiga pass i bena. I måndags var det ett återhämtningspass med blogg bekantingen JW. I tisdags så lyckades jag styra så att klubbträningen blev ett favoritpass nämligen testlopp på rudsslingan. En slinga som är ca 9.5km och man ska uppför en lång seg backe två gånger sedan blir det lite nedför och platt ett tag innan spurten som också är en långslutande backe. Det gäller att ligga i hela vägen och känna kroppen så man inte drar på sig för mycket syra i första backen och att man orkar växla steg där det blir platt.

Jag var lite sliten efter helgens skidlopp men kände att jag kom in i en bra tröskel fart så jag la mig i rygg på JW uppför första backen. Men då han är mycket starkare i uppförslöpning än mig så fick han en liten lucka. Luckan krympte dock något då jag satsade rätt rejält i det moddiga föret i utförslöpan, han hade kanske en 10meters ledning. Men när vi kom till backen en andra gång så exploderade han och flög upp, jag vågade inte gå med utan höll mitt tempo. I mitt tempo sprang också brormin och gubben Sixten, så när tröttheten börja sätta sig i kroppen så var det en bra morot att inte vika ner sig, för detta är inga som jag vill ta stryk av. Men sista kilometern var det lite isigare och min bror som sprang med orienteringsskor hade mycket bättre fäste och drog ifrån. Tiden 40.08 får vara okej för tillfället eftersom det var lite moddiga spår och jag inte tränat så mycket tempo.

Idag var det som vanligt på onsdagar kylklampen. Denna gången var det med grova inslag av sprint vilket resulterade i att det gick snabbt. Jag är nöjd med min insatts och slutade tvåa. Det som jag kunde gjort bättre var att springa i ett par dubbade skor för det var svinhalt och jag fegade lite i kurvor och när det var isigt.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0