the right way

Tidigt på morgonen söndagen den 3 september året är 1967 och Sverige vaknar för första gången upp med högertrafik för bilar. Så här 44 år senare tycker jag det är dax för nästa extremt stora trafikomläggning nämligen att göra om ALLA cykel och gångvägar till högertrafik. För så som det är nu så råder det kaos på cykel/gångbanorna folk går hur dom vill, oftast mitt i vägen, eftersom man inte vet vilken sida man ska gå på. På vissa sträckor har dom satt upp dessa skyltar, det är bra tycker jag, eftersom då är det väldigt tydligt att man ska hålla till höger. Men detta är dock ingen garanti för att folket gör det.

På dom vägarna som det är skyltat höger trafik så brukar jag stenhårt hålla på det, så när jag möter en som då går mot mig på fel sida så blir det ett chickenrace utan dess like. Någon gång har det faktiskt blivit så att man har sprungit in i personen som gått på fel sida. Därför tycker jag att det är högtid att ändra på alla cykel/gångbanor till högertrafik.

 

Efter morgonens morgonjogg, på 55 minuter, då jag satt och åt frukost upptäckte jag att jag var på bild i tidningen alltid kul att synas, dock stod det inte så mycket om mig i artikeln mer än att jag hade blivit två på kylklampen. Men där emot JW som är bredvid mig på bilden höjs till skyarna som den mest lovande och värmlands stora hopp på herrsenior fronten. Men det är långt till säsong och det är då man ska vara bra, vilket jag tror JW kommer vara men jag ska vara bättre :).

två glada pojker


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0