Detta har hänt

Redan andra helgen på det nya året kom första träningslägret. Denna gången skidläger i Tandådalen, och äntligen börjar det lossna lite i skidåkningen för mig. Det är nog så att det krävs några mil i kroppen innan skidtekniken börja sitta. Under lägret som sträckte sig från onsdag till söndag, även om vi inte åkte något på söndagen, skrapade jag ihop 11 mil skidor. Det kunde blivit mycket mer men då snön öste ned vid några av passen så orkade jag inte köra überpass.

Dom som jag var på läger med är duktiga skidåkare som redan har jagat måååååånga mil denna säsong, så enda gången jag såg deras ryggar var när vi just stuckit ut eller då jag kom ikapp när de stannat för att dricka lite.

1: JW under 5.30 på Vasaloppet 2: JL ca 5.30 på Vasaloppet 3: Jonas Leandersson flera JVM/JSM medaljer i orientering, med i talanglandslaget 4: Råberg JSM silver i nattorientering för några årsedan

1: JW under 5.30 på Vasaloppet 2: JL ca 5.30 på Vasaloppet 3: Jonas Leandersson flera JVM/JSM medaljer i orientering, med i talanglandslaget 4: Råberg JSM silver i nattorientering för några årsedan. Killen med ryggen mot kameran: Karl Levin bland annat stafett DM-guld i skidor

 

En annan grej som jag har gett mig in på är att jag har utmanat en ”gubbe” i att samla skidmil under Januari månad. Denna gubben är inte vem som helst utan Olov Öström skidälskare och en seg jävel. Han lägger lätt 4mil bakom sig per pass, och nog fick jag mig en chock när jag kollade hur mycket skidor han redan åkt under Januari. Han har 26mil, registrerat på funbeat i skrivandet stund, vilket som kan jämföras med mina 15,5mil så han har redan kopplat ett rejält grepp, Så januari blir en riktig skid mängd månad om jag ska ha någon chans att slå honom.

 

När vi åkte hem ifrån lägret så passerade vi starten på Vasaloppet. Det är bara 54 dagar kvar nu.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0