Jag får liksom ingen ordning

Den här förkylningen jag har, ja ni ska bara veta, inte kul alls och så typiskt att när man har kommit igång bra med träningen så åker man på en veckas sjukdom.

 

Så vad gör man om man inte kan träna men vill så gärna göra det, jo man kolla på filmer om folk som tränar. Denna veckan har jag sett på två spännande dokumentärer om ultarlöpare. Den en handla om tre snubbar som sprang igenom HELA Sahara öknen på typ 111dagar. Den andra handlade om en kille som åkte runt i USA och sprang ett marathon i varje delstat under 50 dagar, ett marathon per dag alltså. Det imponerar på mig oerhört vad dom gör med sina kroppar, springa så långt även om dom inte springer så snabbt sliter nog en hel del. Och självklart sätter det myror i huvudet på en tänk om jag skulle göra något liknande, typ springa igenom Sverige. Men jag tar och suger på den karamellen ett tag och låter det bara vara en tanke, mitt år är tillräckligt schema lagt med aktiviteter.

 

Jag lämnar er med en liten teaser inför ett kommande inlägg, jag har förhandlat med hjärnan bakom http://lidkopinallover.blogg.se och han har lovat att skriva ett gäst in lägg om en lite speciell träning vi gjorde förra året. Håll till godo


Kommentarer
Postat av: jens

Förkylningar tränas bort, så sluta gnöla och ut och dra ett Marathon :p

2011-01-23 @ 08:57:14
Postat av: johannes

JA nu kör jag igen

2011-01-23 @ 21:46:38
URL: http://thosetrainingdays.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0