Life in technicolor

Nu ser jag tekniken nu kan jag det, jag kan åka skidor, i alla fall om sade ledarna på skidlägret jag har varit på att jag har en fin teknik. Känns skoj :) Helgen har tillbringats på Långberget där det var ett så kallat vasaloppsläger. Fokusen under hela helgen har varit skidåkning och skidteknik. Jag har ju tyckt att jag inte har åkt så himla bra skidor så för mig var detta guld värt, att få komma och under några intensiva dagar nöta olika teknikövningar. Nu börjar det svåra för att få ut så mycket av lägret som möjligt nämligen att ta vara på alla tips man har fått.

 

På lägret fans det möjlighet att göra ett konditionstest där man åkte lugnt 3minuter tävlingsfart 3 min och maxa i 3minuter. Med hjälp av en special pulsband så fick man fram lite olika värden, jag väntar på att få filen skickad till mig, men när christer skoog gick igenom mina testvärden så tyckte han att det såg mycket bra ut och att jag förmodligen skulle få ännu bättre värden om det var löpning man hade utfört testet med. Det var skoj att höra tyckte jag. Något som inte var lika skoj vara att han sa att jag skulle träna mer >2h pass, vem har tid med det? Jag har ju knappt tid att skriva här, Men ska man bli bra så får man prioritera och nu ligger prion på att vila.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0