Perfect plan

Nytt år och en ny års plan måste planeras. Som jag har nämnt tidigare här på bloggen så är mina mål under nästa år är att göra en svenskklassiker och köra Kalmar ironman. Det som är bra med att köra en svenskklassiker är, tycker jag, att tävlingarna ligger rätt bra utsprida på året så man har tid på sig att ställa in sig på den nya grenen. Men det är klart att jag satsar olika hårt på dom olika disciplinerna. Vasaloppet och Lidingöloppet tror jag att jag kan göra bra tider på så mot dom försöker jag spetsa formen så jag kan prestera på topp. Vätternrundan och vansbrosimningen är mer att ta sig igenom och se det som ett bra träningspass. Det största målet då jag vill prestera som allra bäst är Kalmar Ironman den 7 augusti. Jag har även tänkt att springa Göteborgsvarvet och försöka att få en hyfsad bra tid där.

Så här ser min preliminära årsplan ut

 

Som det ser ut nu så är det stora luckor då man kan träna på mycket, men jag vet att det är lite mindre orienteringstävlingar under året som jag kommer att springa, men det är inget jag försöker vara iform till, utan formen får vara som den är, det är träningen som är viktigast i det skedet av året.

 

Jag lämnar er med en liten lista över rekord som jag vill ha, jag tror inte jag kommer att ta alla i år men några hoppas jag på.

 

21km löpning sub 1.20h

 

42km löpning sub 3h

 

Vätternrundan sub 10h

 

Vasaloppet sub 6h

 

Vansborsimmet ?

 

Lidingöloppet sub 2h

 

Kalmar ironman sub 11h

 

6h-lopp över 70km

 

btw idag var jag lite förkyld när jag vakna så jag ställde in dagens träning och tar en vilodag. Bättre en vilodag än tre sjukdar.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0