Sagan om en fantasi

I början av månaden hade jag en fantasi ett galen dröm, jag fick för mig att jag kunde åka mer mil skidor än Olov Öström nu så här i slutet av månaden är det dags att summera.

 

Efter en liten trevande inledning av mig med inte så många mil i bena, medan Olov var och dunka på uppe i Trysil, så han lyckades koppla redan från början ett rätt bra grepp om tävlingen. Men någon vecka in i månaden fick jag ett infall och fick en riktig bra vecka och tog in, och jag vet från några källor att Olov blev lite nervös att jag skulle gå om. Men efter en den bra veckan blev jag sjuk och kunde inte träna på 9 dagar. Under denna tiden var Olov iväg på skidläger och saken var i stort sett redan avgjord, det fanns ingen chans att jag skulle kunna hämta in det avståndet han skaffat sig. Det som skulle kunnat jämna ut siffrorna var det skidlägret jag var på nu i helgen, men jag kände mig lite seg i kroppen och eftersom lägret var fokus teknik så blev det inget mil jagande. Men jag var inte den enda som var på läger i helgen självklar var Olov också iväg på ett skidläger och dundrade till med 180km tisdag till söndag. Jag är mycket imponerad, jag erkänner mig besegrad och lyfter av hatten.

 

Sammanställning:

 

Johannes: 271km

Olov: 717km

 

Den faktiska mängden är lite missvisande då jag tagit rent av funbeat, där jag tex inte har redovisat distansen när jag hade teknikträning då jag inte hade med mig min gps klocka. Men det spelar ingen roll Olov utklassade mig.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0