Skidor, skidor SKIDOR

”Vad skönt det känns att all träning man har lagt ned under vintern ger resultat” ”oj vad stark jag är i stakåkningen” ”Skidformen känns mycket bättre än förra året” ”Jag längtar tills nästa skidpass” ovanstående citat är tagna lite på måfå från bloggar jag följer. Kul för dom tycker jag, men min verklighet ser helt annorlunda ut.

 

Nyårs helgen spenderade jag med några vänner upp i deras stuga i blyberg utan för mora. Självklart var vi ute och testade vasaspåren, och visst var det bra spår och mängder med folk i dom vilket var skoj. Något som inte var lika roligt var att skidåkningen inte lossnat riktigt för mig än. Jag vet att jag inte har den bästa tekniken och att jag inte kan hänga på mina snabbare kompisar, men jag vill vara bättre än så här i alla fall. Jag tar dock med mig två saker från helgen i blyberg det första är lite träningsvärk i mage rygg, vilket jag är glad över då jag tar det som ett tecken på att jag använder dom i stakningen. Det andra är ett par nya skidor, ett par madshus nanosonic, killen i affären sa att bättre spann för mig kunde man inte hitta.

 

Vidare i januari så kommer det att bli mycket skidor så jag tror nog att jag ska kunna få en fin skidform till vasaloppet. Det är bara en helg i januari som jag inte ska på ett skidläger så då förstår ni att det kommer förhoppningsvis att läggas några mil bakom mig under januari månad.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0