My delirium

2 Dagar kvar tills Vasaloppet och min kropp känns så här.

kyl

Som ett kylskåp stor, stel och klumpig inte det bästa förutsättningarna. Men det är lite man kan göra åt nu. Nu handlar det om att fokusera framåt mot det stora äventyret de 9milen. Jag kommer att stå i 3dje start led, ett led där det är tänkt att man ska åka runt 6 timmar vilket jag har tänkt göra. Det känns skönt att starta med sådana som är ungefär jämn bra med en då behöver man förhoppnings vis inte köra järnet från start.

 

Jag vet att man inte ska avslöja sin taktik innan lopp men jag tänkte ändå berätta lite hur jag tänkt lägga upp loppet. I starten ska jag försöka att inte stressa utan hålla ett mitt spår och gå på lugnt och stabilt i backen. När man klarat av den första backen och man har myrmarkerna framför sig så tänkte jag försöka att hitta en bra rygg att gå med, och inte dra så mycket själv. Självklart kommer jag att söka det bästa ledet hela tiden men jag tänker att fram till Evertsberg så ska jag ta det rätt lugnt. Efter Evertsberg så tänkte jag dock att jag skulle försöka att skruva upp tempot lite och sedan när det är ca 2 mil kvar försöka att börja stegra farten ordentligt så att man tömmer sig riktigt ordentligt på ork. Dom sista 5 km räknar jag med att köra på ren inspiration av publiken. Jag vet att jag är lite utav en publik löpare/åkare och kan ta ut mig lite extra när det är folk som hejar på mig. Med denna taktiken så hoppas jag att jag går under 6 timmar. Men få se på söndag.

 


Kommentarer
Postat av: Henrik

Förväntar mig en vasaloppskrönika inom de närmaste dagarna

2011-03-06 @ 22:11:41
Postat av: johannes

Den kommer. jag har väntat på en cykel krönika från dig i ett antal veckor nu

2011-03-07 @ 18:25:19
URL: http://thosetrainingdays.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0